Metoda McKenzie

Metoda McKenzie este o metodă de reabilitare a coloanei vertebrale

Metoda McKenzie

Metoda McKenzie este o metodă de reabilitare a coloanei vertebrale (în special a regiunii cervicale și lombare), dezvoltată de kinetoterapeutul Robin A. McKenzie, aplicată pe plan mondial și cunoscută și sub denumirea de ”Metoda de diagnosticare și terapie mecanică”.

”Dacă adoptați anumite poziții sau efectuați mișcări care dăunează coloanei dvs. și apar probleme în profunzime, atunci e recomandat să identificați alte mișcări și poziții care, dacă perseverați în a le utiliza, pot schimba evoluția acestui proces.”(Robin A. McKenzie)

Programul McKenzie este un complex de exerciții, cu eficiență atât în durerea cronică, cât și în cea acută. Acest program folosește o serie de exerciții progresive menite să localizeze și, în cele din urmă, să elimine durerea.

Regimul exercițiilor este individualizat pentru fiecare pacient, încorporând numai acele mișcări care determină ameliorarea simptomelor. Caracteristica principală a metodei McKenzie este corecția oricărei deplasări laterale a coloanei vertebrale prin exerciții de extensie, care determină deplasarea nucleului pulpos înspre regiunea centrală a discului vertebral.

Indicații:

•Evaluarea inițială este esențială în aplicarea cu succes a terapiei McKenzie. În cadrul tratamentului, terapeuții companiei OrtoProfil vor identifica o mișcare la nivelul coloanei care să ajute pacientul în tratamentul durerii sau al celorlalte simptome ale coloanei vertebrale:

Deviații axiale ale coloanei vertebrale;

Discopatii lombare;

Hernie de disc;

Modificări degenerative ale coloanei vertebrale;

Sciatic.

Contraindicații:

afecțiuni acute febrile;

afecțiuni cardiocirculatorii acute: angină pectorală, infarct miocardic, tulburări de ritm, insuficiență cardiacă, embolii, hipertensiune arterială netratată;

afecțiuni cutanate (bolile de piele): parazitare, infecțioase, inflamatorii, eczematoase, eruptive de diverse cauze, plăgi posttraumatice, fragilitate capilară;

afecțiuni maligne sau cu potențial de malignizare.

Avantajele Terapiei McKenzie

Protocolul McKenzie promovează îmbunătățirea rapidă a simptomelor la pacienții cu LBP [33,34] și acesta este unul dintre motivele pentru care se alege această terapie. Prin urmare, este importantă concentrarea evaluării asupra rezultatelor pe termen scurt.

Rezultatele primare vor fi:

Intensitatea obișnuită a durerii în ultimele 24 de ore, înregistrată în fiecare dimineață într-un jurnal de durere, în prima săptămână. Durerea va fi măsurată pe o scală numerică 0-10 (NRS). Unitatea de analiză va fi mijlocul măsurilor 7 [35];

Intensitatea obișnuită a durerii în ultimele 24 de ore (0-10 NRS), înregistrată la numărul de săptămâni: 1 și 3 [35];

Efectul global perceput (0-10 GPE), înregistrat la săptămâna 3.

Rezultatele secundare vor fi:

Efectul global perceput (0-10 GPE), înregistrat la săptămâna 1;

Mărimea invalidității generată de pacient (Scala funcțională specifică pacientului, PSFS), înregistrată la numărul de săptămâni: 1 și 3;

Măsura specifică de handicap a persoanei cu handicap (chestionarul Roland Morris; RMQ), înregistrat la numărul de săptămâni: 1 și 3;